Köpvillkor, sekretess och säkerhet

Din webborder behandlas snarast! Vi har de flesta varor i lager.
Om varor i din beställning tillfälligt saknas i lager kommer du i första hand kontaktas via e-mail.

Vi värdesätter våra kunder och respekterar deras integritet. Vi samlar bara kundinformation för att säkerställa din beställning. Vi säljer eller hyr inte personlig information till tredje part.

Hur vi använder informationen vi samlar in

För att bättre kunna betjäna våra kunder lägger vi till informationen till vår kunddatabas och e-postlista. Från tid till annan skickar vi periodiska utskick eller e-post om nya produkter och tjänster, rabatter, specialerbjudanden eller kommande evenemang. Kunder kan kontakta oss via e-post, telefon eller post om de inte vill få sådana e-postmeddelanden eller mailningar från oss.

Kunderna kan avbryta prenumerationen från vår e-postlista genom att klicka på unsubscribe längst ned i det mottagna e-postmeddelandet. Vi använder endast personliga telefonnummer för att kontakta kunder angående order.

Kreditkortssäkerhet

Vi kan inte och lagrar inte kreditkortsinformation. Informationen delas endast med betalningsprocessorer och bedrägeribekämpningstjänster som direkt betjänar transaktionerna.

Frakt och leverans

Vi levererar endast inom Sverige i dagsläget. Alla varor skickas fraktfritt.

Bekräftade beställningar behandlas normalt samma dag. Under högsäsong kan det ta lite längre tid. Leveranstider varierar mellan olika länder, årstider m.m. men borde normalt komma inom ett par dagar inom Sverige.

Leveranser sker med Företagspaket eller med MyPack till privatperson som får ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter hämtar du ut paketet hos ditt närmaste Postombud.

Leveransskador

Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat, anmäl detta omgående till Posten. Du får då ett reklamationsnummer av transportören som du sedan ringer och uppger till oss.

Föremål som är skadade under frakt ersätts om de returneras inom 14 dagar efter sista leverans och skadan har bekräftats och godkänts av Antrix Nöje. Retur fraktkostnader återbetalas inte, men ersättningsartiklarna skickas utan avgift.

Utbyten och retur

Alla utbyten kan göras inom 30 dagar.

Du kan returnera en eller flera objekt och byta ut det för samma objekt i en annan storlek eller färg eller med samma värde. Medan du betalar fraktkostnader för att returnera varor till oss, skickar vi gärna dina utbytesvaror utan fraktkostnad till dig.

Observera att ytterligare fraktkostnader kan gälla för varor du lägger till ovanför värdet av din ursprungliga beställning. Det finns ingen kostnad för retur av defekta föremål eller föremål som vi kanske har skickat felaktigt. Vänligen gör din retur enligt beskrivningen nedan.

Om du behöver returnera något av någon anledning, skicka oss ett mail på info@antrix.se så återkommer vi snarast. Du är ansvarig för retur fraktkostnader. Det är dock ingen avgift för retur av defekta föremål eller föremål som vi kanske har skickat felaktigt. För felaktiga föremål eller varor som skickas felaktigt, kontakta oss så löser vi returleverans. Föremål som inte får returneras: slitna eller tvättade artiklar kan inte returneras.

Garanti

Garantitiden är 1 år om inte annat anges (undantaget utförsäljningsvaror med 3 månaders funktionsgaranti). Förslitningsskador och förbrukningsartiklar som batterier, vätskor, glödlampor mm. är undantagna från garantin. Vidare gäller ej garanti vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet. Kontakta alltid oss innan du skickar en reklamation. Kunden står för all frakt i samband med garanti.